Дорогі діти,вчителі,батьки! /Files/images/2023-2024_nr/Knopka.jpg

Інколи у кожного з нас можуть виникати проблеми, труднощі, запитання, на які важко знайти відповідь.

Для Вас відкрита Електронна психологічна скринька довіри

Ви можете написати листа психологу ліцею прямо з сайту, натиснувши на посилання skrinkadovirinovostarodub@gmasl.com

Можете не турбуватися щодо приватності, ні адміністрація школи,ні адміністратор сайту не мають можливості читати такі листи

"Електронна психологічна скринька довіри" працює з метою збереження психологічного здоров'я усіх учасників освітнього процесу.

/Files/images/2023-2024_nr/picmix.com_9585498.gif

Серед неофіційних всесвітніх свят особливо виділяється День компліментів, який відзначається в перший березневий день.

відзначається 1 березня, щоб підкреслити важливість висловлення слів вдячності та шанобливості до інших людей.

Комплімент – це слова або дії, які виражають вдячність, признання або повагу до іншої людини. Зробивши комплімент, людина може підвищити настрій, покращити відносини та викликати почуття задоволення в того, кому він адресований. Проте, важливо зробити комплімент щиро та в міру, щоб не викликати недовіру чи сумніви у адресата.

З психологічної точки зору, компліменти відіграють важливу роль у збереженні емоційного стану людини. Вони можуть допомогти зменшити стрес, покращити самооцінку та збільшити почуття задоволення від життя. Крім того, висловлення компліментів може бути частиною позитивного підходу в взаємостосунках.

Ось декілька цікавих фактів про компліменти:

Компліменти збільшують відчуття щастя та зменшують рівень стресу. Коли людина отримує комплімент, її мозок виділяє допамін – гормон задоволення, що викликає позитивні емоції.

Компліменти можуть впливати на успіх у житті. Дослідження показали, що люди, які отримують більше компліментів, мають більше впевненості в собі, що сприяє підвищенню продуктивності та досягненню успіху.

Компліменти можуть бути культурно залежними. Наприклад, в Японії зазвичай не дарують компліменти без попереднього дозволу, а в деяких арабських країнах компліменти часто формулюються негативно, щоб не привертати увагу до певних рис особистості.

Ось кілька книг та фільмів, які присвячені темі компліментів:

“The Art of Civilized Conversation” авторства Margaret Shepherd – книга, що розповідає про мистецтво ведення бесіди, включаючи також і навчання технікам висловлення компліментів.

“The Compliment Quotient” авторства Monica Strobel – книга, що пропонує практичні поради щодо того, як правильно і ефективно висловлювати компліменти.

“You’ve Got Mail” режисером Nora Ephron – фільм, що розповідає історію про двох людей, які починають спілкуватися через електронну пошту. Це чудова комедія з романтичними елементами, яка нагадує нам про важливість спілкування та компліментів у житті.

Варто знати, що існують компліменти, які заборонені у деяких країнах через культурні або релігійні відмінності.

Наприклад, в Японії вважається некоректним висловлювати компліменти про красу або зовнішність людини, оскільки це може вважатися ввічливими обманом або зайвими словами. Також у країнах Близького Сходу вважається неприпустимим компліментувати жінку публічно, особливо щодо її зовнішності.

Крім того, в США діє певний етикет щодо компліментів, де рекомендується уникати компліментів, які можуть бути сприйняті як образливі або неправдиві. Наприклад, кажучи “ви виглядаєте добре”, можна викликати запитання про те, чи зазвичай людина не виглядає добре. Тому краще висловлювати конкретні компліменти, наприклад, “ваша сукня така красива”.

І насамкінець, в Індії використовують спеціальні мовні конструкції, які називаються «Majestic Plural», що означають вживання множинного числа для пошани, іноді навіть під час розмови з однією людиною. Такі конструкції використовуються для висловлення компліментів та вираження поваги до іншої людини.

Оскільки кожна культура має свої власні нюанси та особливості, перед висловленням компліменту варто пам’ятати про культурні відмінності та звичаї країни, де ви знаходитеся або з ким спілкуєтеся.

Заняття з учнями 6 класу "Створи власну баночку компліментів"

/Files/images/20240301_145130.jpg

Заняття з 5-А класом " Чарівний комплімент кожному "

/Files/images/20240301_145250 (1).jpg

Заняття з учнями 5-А, 5-Б класів "Красиве і не красиве у поведінці дітей".

/Files/images/20240229_110220.jpg

/Files/images/20240229_110155.jpg

Профілактична бесіда з 9-11 класами щодо вживання наркотичних засобів "Я обираю життя без наркотиків"

/Files/images/Без названия.png

/Files/images/Без названия (1).png

17 лютого – День спонтанного прояву доброти

Спонтанний прояв доброти – це коли щире бажання зробити добро виникає раптово, виключно з добрих намірів, є безкорисливим і не потребує вдячності.

Цей день присвячений тому, щоб висловити вдячність оточуючим, побачити тих, хто цього потребує, а також прищепити доброту сьогоднішній молоді, щоб майбутнє було добрішим.

Вам потрібно докласти не так багато зусиль, щоб змінити чийсь день. Найменші вчинки можуть багато означати для когось у такий час. Доброта є частиною людського буття, вона – це гуманність до людей, любов та турбота про оточуючих.

Щоб робити добрі вчинки, потрібна шляхетність, самовідданість, хоробрість, а часом – жертовність.

Згадайте про добро і його силу! Прислухайтеся, що вам підказують ваша душа та серце!

/Files/images/20240227_151550.jpg

Щороку 14 лютого світ відзначає День закоханих, що також відомий як День святого Валентина. День святого Валентина - це день, коли ми висловлюємо свою любов та доброту один до одного. Це свято, коли можна підкреслити, наскільки кожен з нас важливий для інших.Гра-доміно з 4-А класом "День Святого Валентина", та з 1-Б класом "Подаруй солодку Валентинку"

/Files/images/20240227_151726 (1).jpg

Сучасні інформаційні технології та Всесвітня мережа не тільки відкривають безмежні можливості для навчання й особистісного розвитку людини. На жаль, вони також сповнені загроз та небезпек, яким треба вміти протистояти. І саме для покращення досвіду цифрового користування у світі з 5 лютого розпочинається Тиждень безпечного інтернету.

Практичним психологом та соціальним педагогом ліцею було проведено низку заходів та занять з учнями ліцею.

Пам'ятка

Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям

  • Не давайте нікому своїх паролів.
  • Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  • Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  • Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  • Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  • Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  • Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  • Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  • Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

Заняття з учнями 5-А та 5-Б класів "Безпека в інтернеті"

/Files/images/20240227_143634.jpg

/Files/images/20240227_143811.jpg

Заняття з 1-Б класом "Інтернет очима дітей "

/Files/images/20240227_150450.jpg

Заняття з 3 класом "Ми за безпечний інтернет"

/Files/images/20240227_145701.jpg

Майже щодня ми намагаємося протистояти стресу, але в наш час це дуже складно і рівень стресу підвищується до досить високого рівня,тому ми щодня повинні дбати про свій психологічний стан, дбати про себе і близьких нам людей. Практичним психологом було проведено

практичне заняття з учнями 5-х класів " Ти як? Ментальне здоров'я", на якому учні дізналися про ментальне здоров'я та способи його підтримки,виконали декілька практичних вправ "Квадратне дихання", вправа "Квітка та свічка", вправа "Метелик".

/Files/images/20240227_151022.jpg

/Files/images/20240227_143101.jpg

/Files/images/20240227_142618.jpg

Напевно кожен погодиться із твердженням, що найцінніше,що має людина - ЗДОРОВ'Я.

Практичним психологом та соціальним педагогом були проведені заходи з метою формування в учнів усвідомлення цінності власного життя, світогляду, спрямованого на здоровий спосіб життя.

Протягом тижня учні здобули багато корисної інформації, яку зможуть застосовувати у повсякденному житті для збереження свого здоров'я.

Бесіда з 4 класом "Корисні і шкідливі звички"

/Files/images/godina_psihologa/besda/0347-1024x1024.jpg

/Files/images/godina_psihologa/besda/image010_54.jpg

/Files/images/godina_psihologa/besda/unnamed-2.jpg

/Files/images/20240227_141615.jpg

Заняття з 5-ми класами "Життя без шкідливих звичок"

/Files/images/20240227_140615.jpg

Онлайн заняття з учнями 9-11 класами "Алкоголь- викрадач розуму".

/Files/images/image.png

/Files/images/image(1).png

Тренінгове заняття з учнями 9-11 класами "Небезпечний вейп"

/Files/images/image(2).png

/Files/images/image(3).png

Із розвитком комунікаційних технологій у наше життя увійшли мобільні телефони та Інтернет, які дозволяють вільно спілкуватися й отримувати доступ до величезної кількості інформації. Однак є й зворотний бік доступності інформації – поширення «інформаційного бруду». На жаль, серед нашої молоді поширюється таке явище, як кібербулінг.

КІБЕРБУЛІНГ – це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж.

З метою попередження жорстокості,приниження в інтернеті були проведені профілактичні бесіди та заняття "Обережно -КІБЕРБУЛІНГ "

"КІБЕРБУЛІНГ - реалії сьогодення"

/Files/images/kberbulng/IMG-0292acd2520c0e74f0c2de8e37103342-V.jpg

/Files/images/kberbulng/IMG-8f5913775dc8b0473dca1bed62e21cab-V.jpg

/Files/images/kberbulng/20240118_093104.jpg

/Files/images/kberbulng/20240118_092948.jpg

/Files/images/kberbulng/20240118_093816.jpg

/Files/images/kberbulng/20240118_093834.jpg

/Files/images/kberbulng/20240118_093928.jpg

На сьогодні у світі критичною залишається проблема насильства і, зокрема, булінгу – цькування та проявів агресії до особистості з метою її приниження. Україна – в першій десятці країн Європи за його поширеністю з-поміж 11-15 річних школярів . Зовнішність, вимова, поведінка, успіхи в навчанні, статки родини – все це може стати причинами цькування дитини.

Тому практичним психологом ліцею систематично проводяться профілактичні заходи щодо запобігання булінгу в навчальному закладі,а саме:

Заняття "Зупинимо булінг разом", "Стоп булінг", виготовлення буклетів "Що робити,якщо тебе булять?"

/Files/images/bulng_psiholog/1599993117166346.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/20240119_090416.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/20240119_090349.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/Screenshot_20240115_121846_Zoom.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/20240115_110830.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/20240119_085638.jpg

/Files/images/bulng_psiholog/20240119_084525.jpg

Профорієнтаційне заняття з 4-А класом "Світ професій"

/Files/images/proforntatsyne__zanyattya_z_4-a_klasom_svt_profesy/20240119_113613 (1).jpg

/Files/images/proforntatsyne__zanyattya_z_4-a_klasom_svt_profesy/20240119_115145.jpg

/Files/images/proforntatsyne__zanyattya_z_4-a_klasom_svt_profesy/20240119_115124.jpg

/Files/images/proforntatsyne__zanyattya_z_4-a_klasom_svt_profesy/20240119_115833.jpg

Година психолога у 2 класі "Емоції,почуття, настрій"

/Files/images/godina_psihologa/20240119_122257.jpg

/Files/images/godina_psihologa/20240119_122721.jpg

/Files/images/godina_psihologa/20240119_122854.jpg

/Files/images/godina_psihologa/20240119_124843.jpg

/Files/images/godina_psihologa/20240119_125144.jpg

Профілактичне заняття з 5-ми класами "Правопорушення "

/Files/images/godina_psihologa/IMG-e9d498bd046f214dcdcd86331337bc1f-V.jpg

Година психолога "Який Я?"

/Files/images/2023-2024_nr/мг.jpg

/Files/images/2023-2024_nr/мг1.jpg

/Files/images/2023-2024_nr/мг3.jpg

/Files/images/2023-2024_nr/мг4.jpg

/Files/images/2023-2024_nr/image.png

/Files/images/2023-2024_nr/image(1).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(2).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(3).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(4).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(5).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(6).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(7).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(8).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(9).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(10).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(12).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(13).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(15).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(16).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(17).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(18).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(19).png

/Files/images/2023-2024_nr/image(20).png

/Files/images/2023-2024_nr/п1а.png

16 листопада відзначається Міжнародний день толерантності, запроваджений у зв’язку із ухваленням ЮНЕСКО у 1995 році Декларації принципів терпимості, в основу якої закладено положення, проголошені в Загальній декларації прав людини.

Толерантність – це повага до людської індивідуальності, визнання основоположних прав і свобод людини та громадянина, прийняття та правильне розуміння різноманіття культур та форм самовираження.

Принципи рівності та недискримінації закріплені в міжнародному та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

До Міжнародного дня Толерантності в закладі були проведенні заходи

"Коробочка порад" для педагогів"

/Files/images/2023-2024_nr/п2.png

/Files/images/2023-2024_nr/п3.png

"Толерантність врятує світ"

/Files/images/2023-2024_nr/п5.png

"Дерево Толерантності"

/Files/images/2023-2024_nr/п7.png

/Files/images/2023-2024_nr/п9.png

13 листопада Всесвітній день Доброти!

Дуже доброю традицією для багатьох країн стало щорічне святкування 13 листопада Всесвітнього дня Доброти (World Kindness Day), датою для якого був вибраний день відкриття в 1998 році в Токіо 1-ї конференції Всесвітнього руху доброти (World Kindness Movement)В даному заході брали участь представники Австралії, Канади, Японії, Таїланду, Сінгапуру, Великобританії і США (пізніше до Руху приєдналися й інші країни). Сама організація «Всесвітній рух доброти» була створена в Японії роком раніше, в 1997-му, і зібрала під свої прапори» однодумців руху доброти з різних країн – волонтерів та добровольців, які з року в рік невпинно діють по всьому світу і своїми справами надихає людей на здійснення добрих вчинків. І сьогодні приєднатися до них можуть всі бажаючі зробити добрий, щирий, благородний вчинок. Тим більше, що основне спілкування учасників Руху відбувається за допомогою інтернету, де на своїх ресурсах вони розповідають про ідеї благих справ і способи їх втілення.До речі, у Руху є свій офіційний документ – «Декларація доброти», яка говорить: «Ми визнаємо фундаментальну важливість простої людської доброти, як основної умови доставляє задоволення і осмисленого життя, і цим документом проголошуємо створення Всесвітнього руху доброти. Ми будемо прагнути об'єднатися через організації в кожній країні і з допомогою створення всесвітньої мережі, і створити більш добрий і більш повний співчуття світ».Саме учасники цієї організації і запропонували створити таке чудове свято. Офіційно Всесвітній день Доброти був заснований у Сінгапурі 18 листопада 2000 року на 3-й конференції Руху доброти.

Згідно з дослідженням психологів і лікарів з різних країн, люди, які щодня роблять добрі справи, краще почуваються і фізично, відчувають своє життя більш гармонійним, володіють кращим імунітетом, а значить – вони менше хворіють і довше живуть. І все це навіть підтверджена практичними дослідженнями – коли людина робить щось хороше іншим людям, у неї підвищується рівень лімфоцитів і розширюються судини, це веде до правильної роботи серця; мозок виробляє велику кількість ендорфінів (відомих як «гормони задоволення»), які мають заспокійливий ефект, нейтралізують дію стресу, полегшують депресію. Нарешті, чуйність супроводжується душевним підйомом, що межує з ейфорією, що пояснюється виробленням гормону серотоніну, який регулює настрій.І як закликають організатори свята, важливо бути добрим не тільки в цей День, але і щодня, причому добрим безмежно і безкорисливо. Адже, якщо чекати подяку (в будь-якому її прояві) за свою доброту, то це вже не справжня Доброта.

До речі, у самого свята за час його існування з'явилися і свої традиції. Так, в День Доброти, крім добрих посмішок і справ, прийнято дарувати знайомим і незнайомим людям квіти (наприклад, у Сінгапурі – маргаритки і гербери). А спеціально для цього Дня французький художник Оріль (Aurele) створив символ – відкрите серце.

До Всесвітнього дня Доброти були проведенні заняття

"Вчимося бути добрими людьми"

/Files/images/2023-2024_nr/п1.png

/Files/images/2023-2024_nr/п4.png

/Files/images/2023-2024_nr/п6.png

Участь практичого психолога у тренінгу "Як працювати з дітьми і батьками, які повертаються з окупованих територій та/або із закордону".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (7).png

Профілактичне занняття з учнями 6 класу "Вейпінг-шкідливо чи ні?"

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (6).png

Профілактичне заняття з учнями 8-Б класу "Як не потрапити на гачок".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (5).png

Профілактичне заняття з учнями 7-го класу "Палити чи не палити".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (4).png

Заняття з учнями 5-Б класу "Вчимося контролювати свої емоції".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (3).png

Заняття з учнями 7 класу "Безпечний інтернет".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image (2).png

Профілактичні заняття з учнями 9-х класів до Всесвітнього дня з протидії торгівлі людьми.

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image(1).png /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/image.png

Тренінгове заняття з учнями 6 класу на тему "Конфлікт.Способи вирішення конфлікту".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231017_113351.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231017_114614.jpg

Тренінгове заняття з учнями 5-го класу "Згуртування учнівського колективу".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231017_102712.jpg

Профілактичні заняття з учнями до Всесвітнього дня з протидії торгівлі людьми.

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231013_094612.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231016_111410.jpg

Практичне заняття з учнями 10-го класу з профілактики булінгу "Я,ти,він,вона".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231012_123319.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231012_123347.jpg

До Всесвітнього дня психічного або ментального здоров’я проводилися заходи з учнями та педагогами ліцею на збереження психологічного здоров'я.

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231010_102931.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/IMG-352e6092f645f91909e5bb54f8b5fc82-V.jpg

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231010_105849.jpg/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231010_105351.jpg

До Всесвітнього дня усмішки, була проведена акція "Подаруй усмішку".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231006_085358.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231006_103534.jpg

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231006_112024.jpg/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231006_103612.jpg

До дня вчителя було проведено акцію "Аптечка сучасного вчителя".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231002_093732.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231002_093735.jpg

До Всеукраїнського тижня з протидії булінгу в ліцеї були проведені заняття.

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/IMG_0817.jpg

"Що таке булінг? Булінг-це насильство".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231002_120152.jpg

"Стоп булінг".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231002_122054.jpg

"Булінг-очима дітей".

/Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231003_123107.jpg /Files/images/psiholog/novini_2023-2024/20231003_124813.jpg

Заняття "ДІТИ УКРАЇНИ - ЗА МИР!"

/Files/images/2023-2024_nr/IMG_0804.jpg /Files/images/2023-2024_nr/IMG_0805.jpg

/Files/images/2023-2024_nr/20230921_122942.jpg /Files/images/2023-2024_nr/20230921_122953.jpg

БУЛІНГ: ПОРАДИ БАТЬКАМ, УЧИТЕЛЯМ ТА ДІТЯМ

Згідно з дослідженнями, 24% українських дітей хоча б раз стикались із цькуванням у школі. З них менше половини розповідало про цей досвід батькам, рідним та друзям. Дуже часто булінг призводить до непоправних наслідків, а тому останнім часом у світі активно говорять про те, як зупинити шкільне насилля.

Центр інформації про права людини на основі матеріалів ЮНІСЕФ підготував інструкцію для дітей та дорослих, аби правильно та своєчасно реагувати на прояви цькування.

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ ТА ЯКІ ЙОГО ПРИЧИНИ

Булінг– це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Кривдники можуть знайти безліч причин щоб цькувати дитину: зовнішність, що не вписується у загальноприйняті рамки, поведінка, думки, які не збігаються з думкою більшості, тощо.

Яскравими прикладами булінгу є словесні образи, навмисне неприйняття дитини до колективу, шантаж та навіть побиття.

"Успіхи у навчанні, матеріальні можливості та навіть особливості характеру можуть стати основою для булінгу. Крім того, жертвою булінгу може стати також той, кому складно спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи, навпаки,провокативно",– зауважують психологи.

Частіше за все люди, що цькують, вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії, а також, що дорослі не будуть звертати на це увагу.

ЯК ВІДРІЗНИТИ БУЛІНГ ТА СВАРКУ МІЖ ДІТЬМИ

Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.

У ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують та ті, хто спостерігають.

Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.

6 ПОРАД ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ, ЯКИЙ ВИЯВИВ БУЛІНГ

1.Звертайтесь до керівництва.

Якщо ви виявили насилля або маєте конкретні причини для підозр щодо булінгу учня, терміново поінформуйте адміністрацію закладу освіти. Діти, які цькують інших завжди приховують від дорослих факт знущань. Тож, якщо ви помітили агресивні настрої в бік одного учня, скоріш за все, ваші побоювання небезпідставні.

2. Сповістіть батьків.

Приховування інцидентів, пов’язаних з насиллям у класі – заздалегідь деструктивна стратегія. Погодьтеся, репутація школи не варта психологічного чи фізичного здоров’я дитини. Тому, аби не стати мовчазним свідком цькування, краще одразу ж повідомте батьків обох сторін, причетних до конфлікту.

3. Ігнорування – помилка

Теорії «діти самі розберуться» та «всі через це проходили» цілком себе дискредитували. Кожного року близько 67% українських тінейджерів стають причетними до булінгу (у ролях жертв, кривдників чи свідків). Отже, будь-яка агресивна чи провокативна поведінка учнів – це вагома причина вашого втручання в конфлікт.

4. Нейтралітет усьому голова

Якщо ви підтримаєте одну зі сторін-учасників цькування, то конфлікт ускладниться. Тож не шукайте винуватця, адже негативне ставлення до будь-кого з учнів навряд допоможе розв’язати проблему. Краще зверніться до шкільного психолога за кваліфікованою допомогою.

5. Наша зброя – неупередженість

Найкращий спосіб впливу на дітей – стати для них авторитетом. За такої умови з вас братимуть приклад учні, що, погодьтеся, дуже відповідально. Тож будьте для них прикладом виваженого та неупередженого ставлення до усіх. Зрештою, до слів вчителя щодо булінгу, який толерантно поводить себе з оточенням, обережний в оцінках дій інших, прислухатимуться більше.

Чітко й недвозначно окресліть перед класом свою позицію – і не лише стосовно конкретного випадку, але й щодо явища булінгу загалом.

Називайте речі своїми іменами. Пояснюйте, наскільки огидним є таке явище, як цькування. Відверто говоріть з дітьми, що класний колектив хворий, і потрібно всім разом працювати на його одужання.

6. Обговорення – лише наодинці

Вимагання публічного вибачення або пояснень у цьому випадку – це те ж саме, що лікувати перелом кістки подорожником. Для того, щоб зупинити булінг, необхідно впливати безпосередньо на причину конфлікту, а це можливо лише встановивши довірчу комунікацію. Тож, краще проводити бесіду з учасниками конфлікту віч-на-віч.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ВАШУ ДИТИНУ ПІДДАЮТЬ ЦЬКУВАННЮ

Перше, що треба зрозуміти –діти неохоче розповідають про цькування у школі, а тому не слід думати, що у перший же раз, коли ви спитаєте її про це, вона відповість вам чесно. Тому головна порада для батьків– бути більш уважними до проявів булінгу.

Якщо ваша дитина стала замкнутою, вигадує приводи, щоб не йти до школи, перестала вчитись, то поговоріть з нею. Причина такої поведінки може бути не у банальних лінощах. Також до видимих наслідків булінгу відносяться розлади сну, втрату апетиту, тривожність, низьку самооцінку. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитись від агресора.

Якщо цькуванню піддають вашу дитину, то обережно почніть з нею розмову. Дайте зрозуміти, що вам можна довіряти, що ви не будете звинувачувати її у тому, що вона стала жертвою булінгу.

Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому,щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/подруги.

Також не слід у розмові з дитиною використовувати такі сексистські кліше, як "хлопчик має бути сильним та вміти постояти за себе", "дівчинка не повинна сама захищатись" та інші. Це тільки погіршить ситуацію.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ТИ СТАВ ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

Перше і найголовніше правило –не тримати це у секреті. Розкажи друзям, знайомим чи рідним про те, що тебе ображають у школі, цього не слід соромитись.

Інколи допомогти з вирішенням складної ситуації у школі може абсолютно не пов’язана з цим людина: тренер у секції, куди ти ходиш після школи, або вчитель, до якого ти ходиш на додаткові заняття.

Також не слід звинувачувати себе у тому, що тебе цькують. Ми говорили раніше, що кривдникам легко знайти жертву булінгу, адже для цього слід просто якось відрізнятись від оточуючих.

Якщо цькування у школі перетворились зі словесних на фізичні –йди до директора школи або завуча та докладно розкажи їм про це. Також повідом про ситуацію батьків.

Якщо у школі є психолог, то можна сміливо звернутись до нього, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ ЦЬКУВАННЯ

Якщо цькують твого друга чи подругу, то одразу звернись до дорослих: вчителя, старших товаришів, родичів, батьків тощо.

Якщо твій друг чи подруга поділилися з тобою, що вони потрапили у ситуацію булінгу, обов’язково говори з ними про це — вони потребують твоєї підтримки.

У жодному разі не слід приєднуватись до групи, що цькує, та висміювати проблеми свого друга чи подруги.

Якщо ви дорослий, який потерпав від булінгу колись, тоне проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.

Деякі діти булять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.

Спробуйте повідомити про булінг людей зі школи, де це відбувається, або батьків дитини.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ІНШИХ ЦЬКУЄШ ТИ

Зрозумій,булінг– це твої дії, а не твоя особистість. Ти можеш ними керувати та змінювати на краще. Пам’ятай, що булінг завдає фізичного та емоційного болю іншому, а тому подумай, чи дійсно ти цього прагнеш? Деякі речі можуть здаватися смішними та невинними, проте вони можуть завдати шкоди іншій людині.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, ЯКА ЦЬКУЄ ІНШИХ

Ми вже казали, що в ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони, а тому, коли ви дізнались про цькування у школі, не слід забувати про тих, хто ображає. Психологи зауважують, що дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу.

Відверто поговоріть з нею про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це". Уважно вислухайте і зосередьтеся на пошуках фактів, а не на своїх припущеннях.

Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".

Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.

Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство. Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.

Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

Пам'ятайте, що агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки.

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ, ЯКИЙ СТАВ ОБ’ЄКТОМ БУЛІНГУ

Останнім часом суспільство почало піднімати питання булінгу у школі. Також активно обговорюється проблема цькування серед учнівства. Але, на жаль, об’єктом булінгу стають не тільки діти, а й учителі.

Чи стикались ви з тим, що учні обговорюють ваш зовнішній вигляд чи особисте життя, а ви через це перебуваєте у стані постійного стресу? А після проведеного уроку у вас виникаю бажання залишити школу чи взагалі професію? Подумайте, можливо, ви стали жертвою булінгу з боку учнів.

Але все ж таки варто відрізняти недисциплінованість та невихованість від цькування. Де межа між поганою поведінкою та булінгом?

Справа у тому, що булінг має систематичний характер. Давайте розберемось, якими ж є прояви булінгу.

Прояви булінгу

1. Ігнорування.Це пасивний вид булінгу. Він може виявлятися в ігноруванні слів учителя, його звернень та зауважень. Чи було у вас таке, що учні показово вас не помічали чи відмовлялися відповідати на запитання? Якщо це відбувається систематично, то має місце пасивний вид булінгу – ігнорування.

2. Обговорення приватного життя або зовнішнього вигляду вчителя.Можна говорити про булінг, якщо учні неодноразово обговорюють ваше приватне життя або роблять уїдливі зауваження щодо зачіски та вбрання вчителя.

3. Образливі прізвиська та демонстрація презирства.Такі дії є проявами активної форми цькування. Учні можуть дати вам образливе прізвисько і не соромитися вживати його на уроці. Також школярі можуть демонструвати презирство та зневагу до вчителя в інший спосіб.

4. Плітки.Так може статися, що один учень «по секрету» розповідає іншому викривлену інформацію про вчителя. Й починається колообіг «секрету» в класі. Додаються найнеймовірніші подробиці. Варіантів та сценаріїв виникнення пліток про вчителя – безліч. Головне, що вони спрямовані на висміювання та знецінювання вчителя.

5. Показове порушення дисципліни.Якщо хтось зі школярів систематично порушує дисципліну, зриває уроки, слід уважно проаналізувати, чи це не є одним із проявів булінгу щодо вчителя.

6. Кібербулінг: негативні/образливі пости у соцмережах або повідомлення із погрозами.Усі прояви, зазначені вище, можуть переміститися в інтернет-простір. І плітки, і образливі прізвиська, і демонстрація презирства можуть продовжуватися в постах у соцмережах та в обговореннях у спільних чатах у мессенджерах. Об’єктом знущань може стати фото або відео, де є вчитель, якого цькують.

7. Фізичний вплив.Учні можуть пошкодити особисті речі педагога, плювати, штовхати його. Будь-які агресивні дії та систематичне доторкування без дозволу до речей вчителя можна вважати фізичним виявом булінгу.

Хто з учителів та чому стає об’єктом булінгу

Існує думка, що ініціатором цькування є один учень чи учениця, що підбурює інших дітей знущатися з однокласника або вчителя. Тобто виходить, що винуватець один. А що з тими, хто підтримує цю ініціативу? Відповідальність за цькування лежить не на одній особі, а на цілій групі, де обов’язково є агресор і глядачі.

Як правило, проявляють агресію щодо вчителя вчителя виступають ті учні, які знущаються і з однолітків. Для таких школярів булити вчителя – означає вийти на новий рівень майстерності та самореалізації.

Спробуємо розв’язати невеличку задачку. Маємо агресора, групу, яка його підтримує, та вчителя, з якого знущаються. Запитання: навіщо учням булити вчителя? Розв’язок: щоб «дружити проти когось». Цькування виникає тоді, коли класу потрібно об’єднатися, й учні обирають для згуртування найпримітивніший спосіб. Так буває, коли діти не знаходять інших, цивілізованих, способів об’єднати клас. Остаточна мета цькування така: вчитель почувається приниженим та безпорадним.

Який вчитель може стати об’єктом булінгу? Практично кожен. Причиною цькування може стати втрата педагогом авторитету в учнів. Діти можуть вбачати слабкість у вчительській терплячості.

Часто за повсякденними справами ви можете не помічати невеликі негативні зрушення в оточенні, тому є ризик пропустити той момент, коли погана поведінка дітей перетворюється на систематичне знущання.

Що робити для подолання булінгу

1. Визнайте, що проблема булінгу існує.

Велика справа – визнати наявність проблеми, бо тільки зізнавшись собі, що це є і стосується вас, ви наблизитеся до вирішення складної ситуації. І в жодному разі не відкладайте розв'язання конфліктів і не заплющуйте очі, намагаючись утекти від проблеми. Щоб ситуація була прозорою, повідомте адміністрацію про факти булінгу на вашу адресу. Це важливо ще й тому, що керівництво школи вам допоможе мінімізувати конфлікт і не дасть йому вийти на міжособистісний рівень.

2. Усвідомте причину булінгу.

Можливо, деякі ващі методи викладання виявилися не зовсім ефективними. Перегляньте їх. А щоб не домислювати й не вигадувати, напряму запитайте у булерів, що спричинило таке їхнє ставлення. Краще з’ясувати причину негативного ставлення в особистій бесіді з булером, поспілкуйтеся з агресором без третіх осіб.

3. Зробіть свої уроки цікавими.

Наприклад, застосуйте прийом сторітелінгу, використайте меми чи вправи для розвитку логічного мислення.

4. Створіть та запишіть з учнями правила поведінки на вашому уроці.

Важливо, щоб були визначені не лише вимоги до учнів, а й обов’язки вчителя; не лише санкції через недотримання правил, а й бонуси за дотримання дисципліни.

5. Дистанціюватися від ситуації.

Так, стан, коли ви стаєте об’єктом булінгу, складний і виснажливий. Щоб зберегти нерви та здоров’я, потрібно припинити надто болісно реагувати на ситуацію. Краще подивіться на те, що відбувається, як на сюжет оповідання. Це допоможе не «застрягати» у стресовому стані.

6. Знайдіть справу, яка вас буде радувати.

Щоб знервованість та пригніченість не стали вашим основним станом і не впливали на близьких та рідних, вам потрібно перемикати увагу на те, що зробить вас щасливими. Давно мріяли намалювати картину або навчитися танцювати? Час втілити бажання у життя!

7. Зберігайте спокій та позитив.

Важливо не погіршити свій стан. Пам’ятайте, що є ще й ті учні, які вас цінують, поважають і люблять ваш предмет.

8. Поспілкуйтеся з батьками учнів-булерів.

Якщо інші способи подолання булінгу виявилися неефективними, поговоріть із батьками дітей-агресорів. Висловіть свою позицію та побажання. Часто у житті надскладні ситуації можна вирішити конструктивним доброзичливим діалогом.

Найкращий спосіб змінити ситуацію – розпочати зміни із себе. Розберіться з тим, що призвело до такого стану речей. Пам’ятайте, що будь-яке питання можна вирішити, якщо його сприймати не як проблему, а як завдання.

Шановні колеги, батьки учнів, учні!

Інформуємо Вас, що в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською старувала комунікаційна кампанія. Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан.

У межах кампанії створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч. Дізнатися більше інформації про ментальне здоров’я можна також на сторінках у соціальних мережах: Facebook – https://www.facebook.com/howareu.program

Instagram – https://www.instagram.com/howareu_program

YouTube – https://www.youtube.com/@howareu_program

Twitter – https://twitter.com/howareuprogram

Telegram – https://www.

tiktok.com/@howareu_program

Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили.

Зверніть увагу на корисні посилання:

1.Декілька порад для вчителів, які працюють із дітьми, що пережили складні ситуації. https://naurok.com.ua/post/yak-pracyuvati-z-uchnyami-yaki-zaznali-psihologichnih-travm?fbclid=IwAR3R3gLZCgmhBElUAbuLBHOzaNKCjXCw2PNC6INt2z0Jy-y5127CRjLq5QA

Зверніть увагу на корисні посилання -

Від Державної Служби якості освіти України

2.Як впоратися з наслідками стресу та уникнути посттравматичного стресового розладу.
https://www.youtube.com/watch?v=1TFmMfOqzVI&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94

3.Як педагогу розвивати у собі навички життєстійкості:

https://www.youtube.com/watch?v=wqXP_D5-sh0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=2

4.Як говорити з дітьми про війну, коли війна триває | Психологічна підтримка педагогів:

https://www.youtube.com/watch?v=mvLhRldsPyk&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=6

5.Як допомогти дитині пережити втрату? https://www.youtube.com/watch?v=LQyA-jiRiD0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=4

6.Як проводити уроки під час війни |https://www.youtube.com/watch?v=pjZHa3G_qLY&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=5

7.Перший український сайт для батьків та дитячих психологів: https://dytpsyholog.com

8.Особливості співпраці вчителя та батьків учнів під час освітнього процесу в умовах війни. https://www.youtube.com/watch?v=QoGMjqXrDV8&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=7

9. Емоції – як навчити дітей їх розуміти та виражати, особливо під час війни.

https://www.youtube.com/watch?v=SrcGH6KlXL0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=3

10. Як говорити з дітьми про новини під час війни?

https://www.youtube.com/watch?v=dhutky4Rtq8&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=11

Увага! Попередження домашного насильства:

Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2229-19)

Домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім'ї чи в межах місця проживання або між родичами, між колишнім чи теперішнім подружжям або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім'єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, якавчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь. Домашнього насильста можна уникнути, якщо жертва не буде мовчати.

У випадках домашнього насильства ЗВЕРТАЙТЕСЯ : до Національної поліції за номером 102 та повідомити про факт насильства; на Урядовий контактний центр 15-47, де цілодобово надаються інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або з питань загрози вчинення такого насильства та психологічної допомоги потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам, дітям; до безкоштовного номеру системи безоплатної правової допомоги 0 800-213-103; до національної «гарячої лінії» з питань запобігання домашнього насильства, торгівлею людьми та гендерної дискримінації 0-800-500-335 або 116-123 (короткий номер з мобільного).

Зміст діяльності психологічної служби ліцею у 2023 - 2024 н.р.

Психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції виходять з місії системи освіти, задекларованих у статті 6 Закону України «Про освіту», принципів гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.

Діяльність практичного психолога Новостародубського ліцею у 2023-2024 н.р. будується на основі вивчення об’єктивної ситуації освітнього процесу та ситуації в країни в цілому.

У 2023/2024 навчальному році, зважаючи на складний період у нашій країні, пріоритетним завданням закладів освіти стає збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Головним пріоритетом діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які постраждали від російської збройної агресії.

У результаті військової інтервенції російської федерації до України, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти, їхніх батьків та вчителів, що впливатиме на освітній процес у новому навчальному році. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби у системі освіти. Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Метою діяльності психологічної служби у 2023-2024 навчальному році є психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, сприяння подоланню наслідків травматичних інцидентів, сприяння створенню умов безпечного освітнього середовища, умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Основним напрямком діяльності психолога у 2023-2024 навчальному році є просвітницька, профілактична й розвиткова робота з учнями школи з метою формування навичок стресостійкості, психоемоційної стабільності, резілієнтності, вмінь долати наслідки травматичних подій та допомога з адаптації до навчання під час кризових ситуацій, створення психологічно комфортного, безпечного освітнього середовища для розвитку здорової, гармонійної особистості та збереження психологічного здоров’я учнів.

Річний план роботи практичного психолога Новостародубського ліцею 2023-2024 н.р. складений на основі:

-Закону України “Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999 р.,

-Закону України “Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999 р.,Закону України "Про охорону дитинства", Конвенції ООН „Про права дитини”, --Загальної Декларації прав людини, «Етичного кодексу психолога та етичних правил проведення досліджень»,

- Додатку1 до листа Міністерства освіти і наук України від 19.08.2022 р. №1/9530-22 «Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану»,

- Додатку до листа МОН України від 02.08.2022 № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році»,

- листа МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;

- листа МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;

- листа МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»,

- листа МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»,

-листа МОН України від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»;

-листа МОН України від 14.06.2022 № 1/6355-22 «Про Рекомендації щодо усунення ризиків торгівлі людьми у звязку з війною в Україні та гуманітарною кризою»;

-листа МОН України від 30.05.2022 №1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

-листа МОН України від 13.05.2022 №1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»;

-листа УНМЦ НАПНУ від 26.04.2022 № 43 "Про інформування щодо надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги учасникам освітнього процесу"; Та інших нормативних документів.

Основні завдання психологічної служби:

Таким чином, у 2023-2024 н.р. планується направити роботу психологічної служби ліцею на здійснення завдань:

· Забезпечення психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу з урахуванням ситуації в країні в цілому.

· Адаптація учасників освітнього процесу до кризових ситуацій.

· Сприяння подоланню наслідків травматичних інцедентів в системі.

· Проведення психологічного супроводу освітнього процесу в умовах воєнного стану.

· Здійснення психологічної допомоги у кризових ситуаціях.

· Забезпечення психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу з урахуванням ситуації в країні в цілому. Адаптація учасників освітнього процесу до кризових ситуацій.

· Робота з профілактики психотравм у дітей та формування психосоціальної стійкості. резілієнтності, робота з профілактики стресів та ПСТР внаслідок воєнної агресії російської федерації.

· Психологічна допомога внутрішньо переміщеним дітям та мешкаючим за кордоном.

· Забезпечення психологічного супроводу захисту прав дітей, в тому числі прав на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу, не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому та гендеру.

· Сприяння формуванню у здобувачів освіти мотивації до навчання.

· Формування морально-духовних та національно-патріотичних цінностей учнів.

· Сприяння захисту честі і гідності учнів та допомога кожному учневі у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.

· Сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику. Сприяння формуванню навичок здорового способу життя, готовності до самореалізації та свідомого ставлення до власного здоров’я.

· Робота з учнями перших класів з метою надання допомоги під час адаптації до навчання в школі та дистанційного навчання.

· Робота з учнями з метою надання допомоги під час адаптації до середньої школи (5-і класи).

· Формування соціально-комунікативної компетенції обдарованих дітей.

· Робота з учнями пільгового контингенту.

· Забезпечення психологічного супроводу учнів, які мають девіантну та делінквентну поведінку та профілактика правопорушень, злочинності.

· Сприяння попередженню будь-яких видів і форм насильства, булінгу (цькування), злочинності серед здобувачів освіти.

· Профілактична та просвітницька робота з метою попередження залежності підлітків (вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю, тютюнопаління), та самоушкоджувальної поведінки учнів.

· Сприяння професійному самовизначенню здобувачів освіти, формуванню життєвої компетентності. Допомога учням у визначенні професійних нахилів та інтересів.

· Сприяння підвищенню рівня знань учасників освітнього процесу з питань медіаграмотності, медіазахисту та цифрової гігієни.

· Сприяння формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.

· Підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу: консультативна та просвітницька робота з вчителями, батьками, учнями.

· Психологічний супровід діяльності педагогічного колективу. Сприяння попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників.


Шановні батьки та педагоги, запам’ятайте!

- Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.

- Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.

- Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.

- Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.

- Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.

- Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.

- Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.

- Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.

- Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.

- Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi